Körforgalom II.rész 🏍

A több sávos körforgalom
 
Azért építik a nagyobb csomópontok fizikailag is tágasabb karikáit több párhuzamos sávval, hogy aki nem az első kijáraton megy ki – azaz “utazik” a körforgóban valamennyit -, az hagyja szabadon a külső sávot. Ahova az általa nem használt becsatlakozó utakról így biztonsággal – és kevesebb várakozással – tudnak behajtani a többiek. Legyünk nagyon körültekintőek, hogy lehetőleg egy pillanatra se tartózkodjunk a többi jármű jobb tükrének a holtterében! Számítsunk az összes közlekedőtárs akár szabálytalan és logikátlan manőverére is.🤓
 
A turbó körforgalom
 
A kötött haladási irányú (turbó) körforgalmakat valószínűleg már azért hozták létre, mert a forgalomszervezők is rájöttek: a közlekedők egyszerűen képtelenek normálisan használni egy két sávos körforgalmat. A közlekedők egy része lassan araszol a külső sávban, a harmadik kijáratig, mások viszont szög egyenesen hajtanak ki a belső sávból, amikor éppen eszükbe jut. 🤭
A turbó körforgalmaknál már a bevezető úton kitáblázzák, melyik sáv hova fog vezetni, és jobb esetben fizikai akadállyal sem engedik meg bent a felesleges sávváltásokat. Ezek az intézmények valóban gyorsítják az áthaladást és biztonságosabbá is teszik azt.👍

  » Kresz | Címke , , , , | | Közzétéve

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

« »