Vészfékezés

Az egyik legalapvetőbb életmentő technika!🙂
Lépésről lépésre
• azonnal zárd el a gázt és húzd be a kuplungot!😲
• combbal szorítsd a tankot, préseld a has- és hátizmaidat, hiszen a testtömeged teljes tehetetlenségét innen kell megtartanod!
• a karjaid végig lazák kell hogy maradjanak, tekinteted pedig szegezd a végtelenbe!
• a hátsó féket azonnal indítsd el, méghozzá RÚGÁSSZERŰEN! Ezzel tudod átvinni az aszfaltra a legnagyobb fékerőt addig, ameddig van a keréken leszorító erő. A lassulás miatt ez ugyanis hamar csökkenni fog, és amennyiben nincs ABS a motorodban, a kerék meg fog csúszni. Ne próbáld szabályozgatni a hátsó fék erejét, mert szinte biztosan bele fogsz engedni az elejébe is – ami sokkal nagyobb baj, mint a csúszó hátsó kerék.😮
• az első féket egy folyamatos préselő, úgynevezett PROGRESSZÍV mozdulattal húzod be! Így a gumi és a futómű felkészül, az átvihető erő sokkal nagyobb lesz. A fékerőt egészen a megcsúszásig tudod növelni. Amikor az első gumi eléri a tapadás határát, két lehetőséged van: 1) ABS nélküli motoron ekkor keveset engedned kell a féken, hogy újra gördülhessen az első kerék. 2) ABS-szel felszerelt motoron maximumon tartod a fékerőt és hagyod a rendszert dolgozni.
• amikor megáll a motor, le kell tenni a lábad, de csak akkor, amikor már TELJESEN ÁLL! Ha még mozgásban van és ilyenkor „talpalsz le”, könnyen eleshetsz, de egy boka- vagy térdszalag szakadás is megtörténhet.😢
A fent leírtak nagyjából kivétel nélkül minden motoron megállják a helyüket, de temészetesen a témában van még felmerülő kérdés bőven: pl mi a helyzet a különféle integrált fékrendszerekkel, hogyan zajlik a “vészfékezés” kanyarban, stb.🤔

  » Motorozási technikák | Címke , , , , | | Közzétéve

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

« »